lunes, 29 de abril de 2024

LA RÉSISTANCE - INSURRECCIÓN

LA RÉSISTANCE - INSURRECCIÓN 

en låt av El Último de la Fila 

översatt den 15 mars MMXXIV

av Sandra Dermark

i fiskarnas tecken

.......................................

Var var du vid den tiden

då jag behövde dig som allra mest?

Ingen är bättre än ingen

men du trodde du segrade och bjöd till fest...

Om jag grät på din tröskel

förgäves det var...

Dränka min sorg, dumpa kärlek här och var...

Jag visade er det värsta stycke jag har kvar...

Ett lapptäcke av min livstid,

av foton i motljus...

Känner mig som en pilgrimsfalk

som sårats utav alla ovisshetens pilar...

........

Jag klipper mitt hår gång på gång

och här och var...

Vill vara vårt försvar...

Ge mig min själ och lämna mig därpå ifred!

Jag vill försöka att ej falla återigen!

List, knep och fuffens

för att fortsätta strida vid fronten...

Känner mig som en pilgrimsfalk 

som inkallats i leden av La Résistance...



No hay comentarios:

Publicar un comentario