lunes, 29 de abril de 2024

TJUGONDE APRIL 1990

 TJUGONDE APRIL 1990

En sång av Celtas Cortos 

översatt april MMXXIV 

av Sandra Dermark 

Tillägnad Ana Garcés, fast hon inte förstår svenska

....................

Tjugonde april nitton-nittio,

hallå raring, hur mår du?

Överraskad att jag skriver

efter så länge till slut?

Jag var här ensam i mitt rum,

och kom ihåg ungdomen...

Blev överträffad av vemod

och ville prata med dig...

.............

Kommer du ihåg den där kvällen då vi var hos din mamma?

Så mycket skrattade vi alla vänner tillsammans!

Det är väldigt få av dem kvar numera...

De som är kvar

har förändrats,

har förändrats!!

...........

Så, hur mår du på din sida?

Du kanske har barn i din koja...

Hur är det med dig och honom?

Jag hoppas att han kan skoja!

Om jag ska vara uppriktig,

har jag samma jobb jag hade,

blir aldrig trött på musiken,

men ingenting mig gladde...

.......

Kommer du ihåg den där kvällen då vi var hos din mamma?

Så mycket skrattade vi alla vänner tillsammans!

Det är väldigt få av dem kvar numera...

De som är kvar

har förändrats,

har förändrats!!

...........

Okej, så nu tar jag avsked,

om du har gillat det, svara:

jag hoppas ta ditt samvete

med de ord jag har förklarat.

Ingenting, raring, vad jag sagt:

hoppas vi kan ses så ömma.

Jag fortsätter skriva låtar

och du fortsätter att drömma.

.......

Kommer du ihåg den där kvällen då vi var hos din mamma?

Så mycket skrattade vi alla vänner tillsammans!

Det är väldigt få av dem kvar numera...

De som är kvar

har förändrats,

har förändrats!!

...........




No hay comentarios:

Publicar un comentario